torsdag 19 mars 2009

Tempo, tempo! ett livligt liv

Veckan innan tenta har vi ekonomer
chansen att i lugn och ro få plugga
utan att störas av schemalagda aktiviteter.

och det är nog tur det, för jag har nog lyckats få till den mest hektiska veckan sen mellandagarna:
I lördags bröllop, Franck & Odile blev ett, med efterföljande bröllopsfest, som jag dock smet ifrån för att gå på bio.
Söndag: klimatdag i Missionskyrkan där vi var med några stycken från Diakoniagruppen
Tisdag: Klubb på Kalmars, ståupptemat hade den här gången blandats upp med några av Sveriges bästa magiker, och dom var grymma!
Igår: Diakoniaaktion, regeringen skulle presentera sin klimatpolitik, och vi stod utanför med väckarklockor och namninsamling för att visa att det är viktigt och att det behövs göras mer. (Fina bilder på aktivistbloggen)
Idag: jobb 7-13 men det körde ihop sig och jag var tvungen vara kvar till halv4, missade tvättiden hemma men kunde ta en senare. Var tvungen tvätta idag eftersom jag ska...
Imorrn: ...åka till Mora för att vara ledare på nyårslägeråterträff och hålla ett pass om Burkina Faso och klimat.
Tillbaka söndag kväll, måndag förmiddag tenta 5 timmar, på kvällen ska Diakoniagruppen planera inför sommaren och det ska jag nog mer eller mindre hålla i, på onsdag börjar nya kursen och då ska det reviderade PMet vara inne...

"Det är kul att du har ett liv" sa mamma, med det där tonfallet som är lika mycket ironi, omtanke och allvar.
Ja, och ett livligt ett är det också, i alla fall för tillfället!

Lite (eller mycket) för mycket,
och jag vet om det,
men jag tänker inte sluta njuta av det för det!

1 kommentar:

Maria sa...

det är iaf roligt att läsa om ditt livliga liv. Själv var gårdagens största händelse att vi vårröjde i trädgården...och åt torsdagssoppa :) Ha det bra och ta hand om dig! Kram!