söndag 10 augusti 2008

Ensamhelg

Tomma Uppsala. Inga vänner här förutom de som åker bort och de som jag frågat så många gånger att det känns pinsamt och som antagligen åker bort de också.

Alltså har det blivit solo framför OS (Brasilien spelar riktigt bra!), ensam på långpromenader (Hittat Uppsalas 5e hög vid Håga.), baka för att njuta själv och videokvällar mol allena.
Kvällar, precis som i Mora, kompletta med sen matlagning, romantisk komedi, feminint spontandansande och maskulint ohejdat rapande.
Ensam, men jag försöker se till att vara tillräckligt glad för att glömma det.

Tagit tag i så pass mycket att jag inte har så värst dåligt samvete över resten.

Ångesten över att gå till jobbet minskar nu när jag kan se slutet: en vecka och fyra pass kvar.

Sedan… Ledig…

(Men träffade vänner förra helgen, gamla vänner från IB. Jag var på bröllop och jag fick låna mammas bil för första gången. Så det händer andra saker också, och jag är ju egentligen inte så ensam som det i svaga stunder känns.)

Inga kommentarer: