onsdag 30 april 2008

Självförakt och sommarsol

Självavsky, självavsmak, själv... bah!
kommer inte på det där ordet som jag vill ha i rubriken.

"Ingen vill veta var du köpt din tröja"
Musik på svenska kan ju vara bra den också.
Lisa Ekdahl,
och till och med lite Gyllene Tider i sommarsolen. (Det är ju faktiskt bara april! 23 grader sa en sån där digitalklocksskylt på en fasad nere på stan)


Jag pluggar skrämmande lite.
Så mycket jag borde göra, men ändå försvinner så mycket tid ut i ingenting!

jag är ständigt för trött för att gå och lägga mig

själv, själv, själv, vad (valfritt kraftuttryck) heter det?

den här kursen är konstig, ena stunden är det så enkelt att det är tråkigt, sen är man helt plötsligt dum i huvudet

(k)Valborg.
Frukost, lunch och brasa med cellen,
1a maj.
Demonstration (! [första sen Ung Vänster-tiden]) med Maria i Sthlm
sedan tillbaka till Uppsala för övernattning, cellfolket,
Fredag
Grilla med studentgruppen i Missionskyrkan.

Det har nog blivit lite för tight det här…
Men det ska inte hindra mig från att ha roligt, så det så!!!

SJÄLVFÖRAKT!!! yes!

det är ju inte tiden med vänner jag vill skippa, utan intigheten. Hur svårt kan det va?
(Team Gullspång åkte ut i Körslaget, ordvitsar is the shit! hihi…)
Denial… en nivå av mitt medvetande kan njuta av att sitta med Daisy i solen vid ån trots allt annat, det är en annan nivå som till exempel plockar fram den där larviga humorn, och en tredje som har ångest över att inget blir gjort och att jag inte sover, äter, ber , pluggar…
Vad är sunt? Vem bestämmer det?

Nej, nu irrar jag bara bort mig här.

Vet inte om jag är glad eller inte, har ångest eller inte, är sjukt stressad eller bara lugn och förväntansfull…

det jag vet är att jag är förvirrad och har problem med gudskontakten.

och längtar efter… …någon. De vibbar jag känner är… …jo, dom är nog mer tecken på att jag vill vara kär än tecken på att jag verkligen håller på att bli kär. längtan.

och samtidigt borde jag vara glad över att jag faktiskt har det bra.

jojo, nu får det va bra med det här.

tvätt, protokoll och ett rörigt rum. praktiska saker att tömma hjärnan med. och förhoppningsvis kunna känna sig lite nöjd sen.

Vi ses i sommarvädret!

hmm, en kram är kanske vad jag behöver…

anyways, ha de bra

1 kommentar:

Michaela sa...

oj så jag känner igen mig i mycket...skönt att inte vara ensam med sin förvirring :) nu ska jag fösöka va duktig o städa o plugga...