onsdag 2 april 2008

Från snöyra till dammoln

Koltrast, dammoln och den första fjärilen.
Nu är det vår i Uppsala!

Det var en resa mellan årstiderna att åka tillbaka hit från Grönklitt. Där var det en halvmeter snö och det blev några riktigt härliga skiddagar med Johannes, Pappa, Anna och Carina. Två turer ner till Mora blev det också. Sov över hos Sara Kånåhols, som var husvakt när Gun och Bosse var på bröllopsdagsresa till Sydafrika. När jag kom tillbaka på väg ner i söndags så hade de kommit hem och det blev bildvisning modell längre efter kyrkan. Lite revansch efter vad jag utsatt dem för efter min första kongoresa… :P Jag var på körskolan också, körde en lektion, och lade upp någon slags plan för att få till det där körkortet till slut.

Hade ett diskussion tidigare idag om morotens förträfflighet; alla andra grönsaker ligger där i kylskåpet och blir dåliga, men morötterna klarar sig så länge som de ska, dvs tills man ätit upp dem!

Ny kurs nu: Statistik. Känns inte så värst stimulerande, men kan bli kul att plocka fram räknaren igen. ”The calculator is your best friend!”

nä, nu ska jag titta till potatisen i ugnen

Ha de gött!

4 kommentarer:

Jonathan sa...

Då länkar jag till dig. Vad kul! :)

Simon Sjörén sa...

Hej på dig du!
Visste inte att du hade blogg...
Då är det en till i listan "bloggar-att-läsa"...
Hoppas att allt är bra med dig nere i storstan?
Själv är jag nu igång och jobbar igen efter en underbar resa till taizé under påsklovet.
Vi ses!

Simon Sjörén sa...

Så nu ligger det en i 1680...
Kramkram

Rosemarie Rosén sa...

Måste bara säga att hemma hos oss möglar morötterna jämt och ständigt. Jag skyller på mamma, anti-grönsaksmänniskan