torsdag 25 augusti 2011

Utlandssvenskens lycka

...eller i varje fall barnslig förtjusning!

Bor nu i Mamy och Ruths lägenhet inne i stan.

Mamy hade förbetald kabeltv, och det var kvar någon vecka när jag flyttade in. I lördags var det andra omgången i engelska Premier League och på den enda sportkanalen sänds Arsenal-Liverpool live!!! Det blev två härliga timmar med matchtröjan på, 2-0 till Liverpool. På söndagsmorgonen var krediten slut. Ibland har man tur! :)

I förrgår letade jag igenom en bokhylla och hittar en trave videokassetter. Några infofilmer om Kongo, "Tillsammans", Notting Hill och.... ...PÅ SPÅRET!!! Inspelat 2001! Wow!!!

Igår kväll grävde jag bland sladdarna bakom tvn, bytte batterier i fjärrkontrollen och fick igång den gamla videon. Vilken lycka! Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg, i första klass Allan Svensson och My nånting, i dressinen Jesper Aspegren och Anette Kullenberg(?)

Första resan gick till San Francisco. Nu ransonerar jag: en resa per kväll. Den här karamellen vill jag suga på länge! :) :) :)

Inga kommentarer: