måndag 5 maj 2008

Luca Brasi sleeps with the fishes, Sammy boy sleeps with the figures...

Mycket matte blev det tillslut,
på kvällstid istället!

Fixade precis onlineduggan :)
(visserligen på andra försöket [av tre möjliga], men i alla fall!)

Visa pour les beaux jours och Je lui dirai - Celine Dion är inte bara bombastisk ballad utan riktigt trevliga små gladlåtar också!

Bergochdalbanehumör,
för tillfället på topp!
allt känns möjligt att fixa: allt protokolläsande till BU-mötet i helgen, allt plugg...

Just det!
Får antagligen jobb i sommar också!
Ska till Stenhagens äldreboende i övermorrn (onsdag),
och jag har väldigt svårt att inte ta ut något i förskott.

På sista tiden har jag nästan känt att det skulle vara jobbigt med en vårdsommar, och hellre velat ha kontorsjobb. Men nu blev jag så glad ändå!
Nu kan jag ju stanna i Uppsala också, och det vill jag nog (så mycket som drar i Linköping också, men lite mer här tror jag!)


Hmm,
en snabbresumé av långhelgen kanske är på sin plats:
- valborgsfrukost på hårt underlag med fin utsikt över kraschlandande frigolitbåtar
- sillunch med matjesprovning i sommarsol
- mössa på, vårsång och glass innan brasa och mera sång
- Demo-tåg med Maria och bolivianer: "Alerta, alerta, alerta que camina..." "Les pueblos unidos jamas seras vancidos", man behöver inte kunna stava, bara hojta och härma!
- cykeltur och lite vandring till mysig övernattning. Eld att samlas runt, och prata.
- Jesusmanifestation, inte lika klatschiga slagord, men desto mer spontansång! Härlig gudstjänst, men lite jobbigt att stå så länge. Vi svenskar är lite veka!
- Mamma-besök, Johannes med upp för första gången. Kyrkobesök och lite turistande med två steglitsar (-er?, -or?) som avslutning.

Nu har det precis blivit tisdag: sovdags!

"Je me sens libre, libre..." trots att jag borde ha legat i sängen en stund redan.

1 kommentar:

Simon Sjörén sa...

Låter som en underbar valborgshelg!
Själv var jag uppe i Rättvik på konfaläger med mina vilda tonåringar...
=)