fredag 29 juni 2007

Känslor, semester och banankartonger

Är i Rimforsa nu, sitter i mitt rum hos pappa och trängs med åtta banankartonger, två ryggsäckar, en dammsugare och min mikro. Flyttade från Mora i förra veckan, lite lagom kaotiskt: var klar med städningen 35 minuter innan tåget skulle gå… Räddad av en Kånåhols-pojkvän med bil, men 5 minuters ompackning i kyrkan har gjort att jag har noll koll på om vissa saker befinner sig i Rimforsa, Linköping eller Mora nu för tillfället….

Visshet, eller inte… Hoppet kom, och gick, och kom igen… Kort sagt så finns det något som drar upp mot Mora igen… :P För att vara lite poetisk så känns det som om jag har ett litet hål i bröstet. En bit någonstans i hjärttrakten är kvar där uppe hos…

Så jag tror den senaste veckan är den i mitt liv jag varit mest ute på msn…

Semester har jag nu… men jag känner mig inte ledig, har så svårt att vila, släppa, slappna av…. Beror visserligen på ovanstående, men också att jag har så svårt att göra det jag ska (läs: Kongorapport) för att känna mig ledig sen, utan slöar istället med en klump i magen och måsten i bakhuvudet… Inte så nyttigt i längden!

Sen är det ju massa jobbsaker som det rings och mejlas om ändå… Jiiingi och sommarfredagarna, ansvar som ligger på mig att samordna fast jag är ledig, inte så bra det där…

Njuta av sommaren, jodå lite regelrätt semestrande med mamma och bröderna har det blivit: safariparken och tropicarium på Kolmården, chokladfabriken i Ljungsbro och picknick vid Nykvarns sluss. Dessutom lite volleyboll i Lambohov med Andreas kompisar

Men Midsommar blev lugn, lagomt vad jag orkade. Matlagning, prat och baldvd hos Anna L i Hjulsbro. Skönt!

Annars har jag inte träffat nåt folk… Lite illa faktiskt, men har känt mig för stressad av allt och ingenting för att känna behovet… men får se till att ta tag i det nu, skicka iväg några mejl och sms och höra vad folk har för sig!

Lite trött… eller mycket.

Ska nog försöka lägga mig nu.

Savage Garden eller Mark Knopfler?

Inte mycket hårt nu för tiden, är för trött kanske, eller för…
ska jag våga skriva ordet? kär

Gräset är grönare i andra änden av 5½ timme på tåg,
borde kanske se till att njuta av att vara här istället.

Och av att jag faktiskt är ledig, mer tid till Johannes, Anna, Gud, läsa, be, sova…

God natt!
/kramsjuk samuel

If I said ”voff”, what would you reply? :P

Inga kommentarer: