torsdag 31 maj 2007

3 veckor, regn

3 veckor kvar

sedan flytt, sommar, semester...

3 veckor för att fixa...
körkortet *suck* inskriven sedan november och det jag har gjort är att läsa en halv teoribok...
annat också...

känner mig irriterad, nere i allmänhet...

utan att väl egentligen ha någon större anledning

det regnar *litet sarkastiskt garv*

inget jag direkt ser fram emot, det är kanske det.
måste hitta något att satsa mot...

saknar ju lite det "akademiska"
när jag till och med tycker att det är kul när Ingrid (Eriksson alltså, kantor som pluggar...hmm, nåt flummigt, på distans) frågar om olika sätt att skriva fotnoter, eller nat.ek-seminarier på svt24...
lite understimulerad kanske... ;~)

ansvar gör en trött också...
ansvar som ingen tar,
och jag säger inte ifrån förrns det är för sent...

jag kan ta ansvar,
men det funkar bara när jag på nåt sätt tycker det är kul...

nae, man blir ju inte gladare av att tycka synd om sig själv!

antingen får man sätta hårt till, självdisciplin!
eller
belöning, lite uppmuntran...

när det inte finns en mamma i närheten så får jag vara det åt mig själv!

nae,
en tvätt att bära hem!
och så ska det bli en omelett med salsiccia vad det lider

självömkan, eller tangentbordets terapi
whatever...

kram och god kväll



<>

1 kommentar:

jsvnfb sa...

körkort är ångest..

vet inte om jag saknar plugg, men ska ivf bli skönt att ha folk som säger åt en vad man ska göra, till viss del iaf.. vill slippa tänka på sånt, och känna mig smart igen.. :P (eller inte så, men som att hjärnan funkar, nu känns det som att den vittrar bort..)

vet du vad som händer för dig i sommar/nästa år?