torsdag 22 januari 2009

På väg mot Burkina

Nej, inte bokstavligen,
men det är dit, till Burkina Faso, till måndag, som alla planer sträcker sig..
Inte där än,
sitter med en kopp kaffe och väntar på att tvätten ska torka.

Kaffe förresten, mitt (miss)bruk tar sig nya uttryck: nu kan bara lukten eller det hemtrevliga kluckandet från bryggaren ge mig de där lustkänslorna som kommer med första klunken...
Undrar om de dricker kaffe i Burkina?


Lite Afrikakänsla har det varit här i korridoren också. Saliou var i Burundi över lovet och kom tillbaka med vackra skjortor, matbananer och maniokblad (Saliou börjar också kalla det för saka-saka [som man säger på kikongo], han tycker väl det låter roligt!)


Nationalekonomi A, första veckan.
Vi har en väldigt bra och pedagogisk föreläsare.
Han tar det hela väldigt grundligt från början,
så jag har skippade senaste och läste mina anteckningar från Economics på IB istället. (Jag visste väl att jag skulle få nytta av dem nån gång!)
Nej, jag ska inte klaga. Det är ju perfekt att den kurs som bara är repetition kommer då jag ska åka iväg, och att det första obligatoriska momentet kommer precis när jag kommit tillbaka! Lite för perfekt för att jag inte ska misstänka lite inblandning uppifrån, tack Herre!

ja, det var nog det jag hade på hjärtat,
lev väl så ses och hörs vi!
kram/sam

2 kommentarer:

Josefine sa...

ja, tvätt brukar ju ta lite tid på sig att torka, så hoppas du hade mycket kaffe! hoppas också att ni har det fantastiskt bra i burkina - att ni träffar spännande människor och lär er bra grejer - och antingen dricker gott kaffe eller har ett par välbehövliga avvänjningsveckor framför er!

Anna sa...

nicenice allt låter. När har du tenta? jag har den 14 mars på mikroekonomi och tillämpningar, har du samma ungefär? kommer vara i linköping 6-13 mars, ledig för plugg så har du nåttt liknande kan vi ha samplugg i lkpg!