onsdag 9 juli 2008

Mora och körkort!

(Har tänkt skriva om körkortet ett par gånger nu, men varje gång så har något annat, mörkare, ämne dykt upp i huvudet, och då har jag inte skrivit nåt alls...)

Det blev av till slut!
Den 2a juli 2008 tog Samuel Öhlin sitt körkort.
Uppkörningen blev både upp och ner. Gjorde en tabbe i början, kom snett med växelspaken på nåt vänster och det blir tvärstopp, stående på tvärs mitt i första större korsningen. "Nu är det kört" tänkte jag... och slappnade väl av på nåt sätt. Resten gick helt okej, vi körde från Mora ut mot Vattnäs, hade varit där med körläraren innan så kunde korsningarna och så.

De som annars ska ha störst tack för att det gick bra är Bosse och Gun Kånåhols. Bodde hos dem i två veckor innan och körde och körde och körde. Sara K är också på gång att köra upp så när t.ex. hon skulle på lajv utanför Karlskoga så körde hon ner och jag tillbaka. Det blev hon eller jag som körde överallt. Vägen från Mora ut till deras stuga vid Venjanssjön kan jag mycket bra vid det här laget! Var där ute en hel del, fiskade, spelade schack och kubb och annat...
Kändes så skönt att bo hos dem. Att komma till Mora kändes lite konstigt, vad har jag för roll där nu? Men att vara med Kånåhols kändes hur naturligt som helst, som om jag bott där länge! Tycker om dem! :)

"I can't stop loving you, time passes quickly and chances are few!" (dom gillar ju Toto också! :) )

Träffade lite annat folk där också: Eva, min efterträdare Jonte, grabbgänget: Max, Anders och Viktor, resten av familjen Vikström, Ann-Ki och Gunila, Carro (träffade hennes nye [tja, sen julas typ] pojkvän, det kändes konstigt, men han verkar jättebra!).
Men det klart häftigaste mötet var besöket hos Linnéa. Hon är en sån underbar krutgumma, fyller 100 i höst men så pigg! Hon åkte till Afrika som änka efter pensioneringen för att jobba inom missionen som lärare. Efter tre år åker missionärerna hem, men hon stannar ensam i tre år till! Och nu är hon den i Fridhemskyrkan som man kan vara säkrast på att hon dyker upp varenda gudstjänst! Hela hennes inställning oxh attityd till livet - hon är en riktig förebild!

Sedan en sväng ner till Linköping för att fira lillebror Johannes 14 år.
Blev besök i Borum för tårtätning (tår-tätning :), samma klass som fiskrökeri!) samt bygge av ett litet hus runt nya brunnen.
Också till Rimforsa, dag med Pappa och Anna och kväll i hallen på Liljeholmen, spökboll! Denna mellanstadiegympans höjdpunkt förtjänar sannerligen mer utövande!

Och nu i Uppsala igen.
Gått intro på jobbet idag och igår. Känns helt okej! Blir nog inte så tungt som på Västerliden, här är det minnet som felar hos de äldre och inte kroppen!

Ja, mycket hänt... Mycket tänkt också... men det får bli nån annan gång.
Ska ta en macka o lägga mig nu.
Ha det gött! Glöm inte Guds kärlek!
kram/sam

PS. Veckans musikaliska återupptäckt: Edin-Ådahl

Inga kommentarer: